Wie ben ik?

 

Mijn naam is Karin Vrolijk. Al geruime tijd ben ik werkzaam in het onderwijs. Nu ben ik werkzaam als remedial teacher voor het Basisonderwijs.
Ik heb 15 jaar gewerkt in het Speciaal Basisonderwijs en 7 jaar in het reguliere Basisonderwijs. In alle groepen ben ik les gegeven maar de meeste ervaring heb ik opgedaan in groep 3 t/m 7.
In 2002 heb mijn diploma's voor intern begeleidster en remedial teacher behaald.
In het Basisonderwijs heb ik de taak intern begeleidster en remedial teacher gehad. Daarnaast stond ik ook voor een groep. Toen ik in het Speciaal onderwijs ging werken ben ik eerst een jaar begonnen als groepsleerkracht en later heb ik twee dagen in de week remedial teaching gegeven.

 

Door veel gewerkt te hebben met kinderen met verschillende leerproblemen, gedragsproblemen en ontwikkelingsstoornissen heb ik veel ervaring opgedaan. Ieder kind heeft een andere aanpak nodig en leert op zijn/haar manier. Belangrijk is dat de begeleiding bij het kind past. Daarnaast is de band tussen mij en het kind belangrijk. Mijn belangrijkste doel is dat het kind de motivatie en het zelfvertrouwen terugkrijgt. Weer vertrouwen in jezelf krijgen is belangrijk. Dat vertrouwen kan ieder kind tot een hoger niveau brengen. Je ziet hen opbloeien. Ieder kind heeft zijn kwaliteiten en het woord dat kan ik niet, bestaat voor hen dan ineens niet meer. Proberen, oefenen, kijken is dan plotseling nummer 1. Ook als ouder geeft je dat een goed gevoel. 

 


Nog steeds kijk ik met veel plezier en bewondering terug naar die leerlingen en volwassenen die bij mij begeleiding kregen.
Vaak was de verwachting, dat het niet meer zou lukken. Deze leerlingen zijn doorgestroomd naar het voortgezet onderwijs en hebben nu een baan die bij hen past, op hun niveau of zelfs op een niveau boven alle verwachtingen in. 

 

 

In het kort heb ik verteld wat zo mijn ervaringen zijn. Ik ondersteun volwassenen, kinderen en hun ouders daar waar nodig is. Wonderen kan ik niet verrichten, want uiteindelijk zijn de cursisten, de kinderen zelf en hun ouders die samen tot gewenste resultaat bereiken.